Všeobecné
obchodné podmienky
spoločnosti
IMAO electric, s.r.o.
Tieto
podmienky obsahujú všetky informácie požadované všeobecne záväznými právnymi
predpismi.
I.
Vymedzenie pojmov
Na
účely týchto obchodných podmienok sa rozumie:
- „Predávajúcim“ spoločnosť IMAO electric, s.r.o., Mládežnícka 108, 017
01, Považská Bystrica, Slovensko, IČO: 44 007 841, zapísaná v Obchodnom
registri Okresného súdu Trenčín, Oddiel Sro, Vložka č. 19842/R, telefón: 0905
573 144, email: eshop(zavináč)imao.sk. Predávajúci pri uzatváraní a plnení
kúpnej zmluvy podľa týchto obchodných podmienok koná v rámci svojej
podnikateľskej činnosti;
- „Kupujúcim“ osoba, ktorá má záujem uzavrieť s Predávajúcim alebo s
Predávajúcim uzavrie kúpnu zmluvu prostredníctvom internetových stránok
https://eshop.imao.sk
- „Spotrebiteľ“ Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s
Predávajúcim nekoná v rámci výkonu svojho povolania, predmetu svojej obchodnej
činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti;
- „Podnikateľ“ Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy s
Predávajúcim koná v rámci výkonu svojho povolania, predmetu svojej obchodnej
činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti;
- „Registrovaným užívateľom“ osoba, ktorá sa zaregistruje v Internetovom
obchode za účelom využívania služieb spojených s on-line
registráciou;
- „Zmluvnými stranami“ Predávajúci a Kupujúci;
- „Zmluvou“ kúpna zmluva uzavretá medzi Predávajúcim a Kupujúcim
prostredníctvom internetových stránok
https://eshop.imao.sk
- „Internetových obchodom“ obchod prevádzkovaný na doméne
https://eshop.imao.sk
II.
Úvodné ustanovenia
- Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na uzatváranie zmlúv, ktorých
predmetom je tovar ponúkaný Predávajúcim, s využitím prostriedkov komunikácie
na diaľku v Internetovom obchode, a sú neoddeliteľnou súčasťou takto uzavretej
Zmluvy.
- Pokiaľ nie je v písomnej dohode medzi Predávajúcim a Kupujúcim alebo
zákonom stanovené inak, uplatnia sa na všetky vzťahy medzi Predávajúcim a
Kupujúcim tieto obchodné podmienky. Zmluvné strany sa v súlade s ust. článku 6
ods. 2 nariadenia č. 593/2008/ES dohodli, že otázky neupravené týmito
obchodnými podmienkami sa riadia zákonmi a ďalšími všeobecne záväznými
právnymi predpismi Slovenskej republiky (ďalej spoločne len „Rozhodné právo“).
V prípade, že Kupujúci je Spotrebiteľom a niektoré z jeho práv a povinností v
zmysle týchto obchodných podmienok a Rozhodného práva sú právnym poriadkom
krajiny, v ktorej má svoj domicil, upravené odlišne, použije sa právna úprava,
ktorá je pre Kupujúceho priaznivejšia.
III.
Tovar
- Webové rozhranie Internetového obchodu obsahuje informácie o tovare
určenom Predávajúcim na predaj, a to vrátane uvedenia jeho hlavných
vlastností, ceny, možností platby, možností dopravy a ďalších informácií
vzťahujúcich sa ku konkrétnemu tovaru.
- Kúpna cena tovaru v Internetovom obchode je uvedená vrátane DPH a
všetkých súvisiacich poplatkov. Kúpna cena tovaru zostáva v platnosti po dobu,
po ktorú je u príslušného tovaru uvedená v Internetovom obchode. Ceny tovaru
na webovom rozhraní Internetového obchodu platia pre elektronickú objednávku a
nemusia sa zhodovať s cenami v kamennej predajni.
- Ak sú pri tovare na Internetových stránkach uvedené dve sumy, z ktorých
jedna suma je prečiarknutá, má prečiarknutá suma iba informatívny charakter a
kúpnou cenou je suma nižšia, ktorá nie je
prečiarknutá.
- Všetky informácie týkajúce sa tovaru uvedené v Internetovom obchode,
napr. opis tovaru, jeho špecifikácia, fotografie atď., sú informáciami
dostupnými Predávajúcemu v čase ich zverejnenia, pričom tovar sa môže v
skutočnosti určitým spôsobom od týchto informácií líšiť, napríklad v
závislosti od displeja zariadenia, za pomoci ktorého Kupujúci pristupuje do
Internetového obchodu. Predávajúci si vyhradzuje právo vykonať úpravy menšieho
rozsahu pri popise tovaru za účelom uvedenia popisu do súladu so
skutočnosťou.
- Ponuky tovaru umiestnené v Internetovom obchode sú časovo a množstevne
obmedzené, tak ako je uvedené v konkrétnych prípadoch pri tovare v
Internetovom obchode alebo v rámci upútavky týkajúcej sa marketingových akcií
Predávajúceho.
- Predávajúci si vyhradzuje právo obmedziť u konkrétneho tovaru maximálny
počet nákupov, ktoré môže realizovať jednotlivý Kupujúci, a to z dôvodu
zaistenia spravodlivej možnosti nákupu všetkých Kupujúcich. Takéto prípadné
obmedzenie je vždy uvedené pri popise konkrétneho tovaru v Internetovom
obchode.
IV.
Informácie pred uzavretím Zmluvy a postup uzavretia Zmluvy
- Pred uzavretím Zmluvy oznamuje Predávajúci Spotrebiteľovi nasledovné
informácie:
1.1. možné spôsoby platby sú uvedené v čl. VI. týchto
obchodných podmienok a spôsob dodania tovaru je uvedený v čl. V. týchto
obchodných podmienok
1.2. pre dodanie tovaru platia iba tie
obmedzenia, ktoré sú uvedené v čl. III týchto obchodných podmienok
1.3.
Predávajúci nie je vo vzťahu ku Spotrebiteľovi ani k Registrovanému
užívateľovi viazaný žiadnymi kódexmi správania
1.4. Spotrebiteľ sa
môže v rámci mimosúdneho vybavenia sťažnosti obrátiť na Predávajúceho
prostredníctvom adresy eshop(zavináč)imao.sk, a ďalej môže podať sťažnosť
proti postupu Predávajúceho k orgánu dohľadu alebo štátneho dozoru, ktorým je
vo veciach ochrany spotrebiteľa Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI
pre Trenčiansky kraj so sídlom Hurbanova 59, 911 01 Trenčín, a vo veciach
ochrany osobných údajov Úrad na ochranu osobných údajov so sídlom Hraničná
4826/12, 820 07 Bratislava
1.5. v prípade odstúpenia od Zmluvy
Spotrebiteľ znáša náklady za vrátenie tovaru, tak ako je uvedené v čl. VII.
týchto obchodných podmienok
1.6. bližšie informácie o využití práva
na odstúpenie od Zmluvy a o formulári na odstúpenie od Zmluvy sú uvedené v čl.
VII. týchto obchodných podmienok,
1.7. náklady na použitie
prostriedkov komunikácie na diaľku, prostredníctvom ktorých je uzavretá
Zmluva, znáša v plnej výške Kupujúci, pričom výška týchto nákladov je závislá
na podmienkach poskytovateľa telekomunikačných služieb, ktorého Kupujúci pri
uzavretí Zmluvy využíva. Zo strany Predávajúceho nie sú účtované žiadne
dodatočné poplatky za využitie prostriedkov komunikácie na diaľku,
1.8.
bližšie informácie o nákladoch na prostriedky komunikácie na diaľku sú
uvedené v čl. II. ods. 3 týchto obchodných podmienok
1.9.
Spotrebiteľ nie je povinný zaplatiť pred uzavretím Zmluvy žiadnu zálohu ani
inú obdobnú platbu. Tým nie je dotknutá možnosť Kupujúceho zvoliť pre
zaplatenie kúpnej ceny a nákladov na dopravu platbu kartou ON-LINE
1.10.
Zmluva nie je uzatváraná na dobu neurčitú a jej predmetom nie je
opakované plnenie
1.11. údaje o záruke a právach vznikajúcich z
vadného plnenia, ako aj ďalšie podmienky na uplatňovanie týchto práv, sú
uvedené v čl. VIII. týchto obchodných podmienok
1.12. výška nákladov
na dodanie tovaru je uvedená v čl. V. týchto obchodných
podmienok
- Tieto obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Zmluva
medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa uzatvára v slovenskom
jazyku.
- Tým, že Kupujúci odošle prostredníctvom Internetového obchodu
objednávku, súhlasí s uzavretím Zmluvy dištančným spôsobom s využitím
prostriedkov komunikácie na diaľku
- Technické kroky, ktoré vedú k uzavretiu Zmluvy, sú nasledovné:
4.1.
Po zadaní adresy Internetového obchodu v internetovom prehliadači sa
Kupujúcemu zobrazí ponuka tovaru a Kupujúci má možnosť zvoliť si konkrétny
tovar;
4.2. Potom, čo Kupujúci zvolí konkrétny tovar z ponuky
Predávajúceho, zobrazia sa detailné informácie o tomto tovare, vrátane ceny a
dostupnosti;
4.3. Kupujúci vyberie požadované množstvo a vloží tovar
do elektronického nákupného košíka kliknutím na tlačidlo „Kúpiť“. Ak Kupujúci
nedokončí nákup, tovar je z elektronického nákupného košíka automaticky
odstránený a je uvoľnený späť do Internetového obchodu. Elektronický nákupný
košík je Kupujúcemu prístupný kedykoľvek v čase nákupu po kliknutí na tlačidlo
v hornej časti Internetového obchodu znázorňujúce košík;
4.4.
Následne môže Kupujúci kliknutím na tlačidlo „Zobraziť košík“ prejsť k svojej
objednávke alebo kliknutím na tlačidlo “Pokračovať v nákupe” môže ďalej
prechádzať obsah Internetového obchodu;
4.5. Po kliknutí na tlačidlo
znázorňujúce košík, resp. tlačidlo „Zobraziť košík“, sa Kupujúcemu zobrazí
prehľad vybraného tovaru obsahujúci pre každú položku vloženú do
elektronického nákupného košíka označenie tovaru, zadané množstvo, dostupnosť
tovaru, cenu tovaru a ďalej tiež celkovú cenu zloženú zo súčtu cien všetkých
položiek a ceny dopravy. Ak chce Kupujúci niektorú z položiek zmeniť či
odstrániť, má možnosť vrátiť sa do Internetového obchodu prostredníctvom
tlačidla „Späť k nákupu“. Kliknutím na tlačidlo „Pokračovať k objednávke“
Kupujúci pristúpi k ďalšiemu kroku objednávky, v ktorom si zvolí spôsob odberu
tovaru a spôsob platby.
Ďalej Kupujúci vyplní svoje meno a priezvisko,
telefónne číslo, e-mailovú adresu, doručovaciu adresu a prípadne fakturačnú
adresu. Kupujúci je povinný vyplniť údaje, ktoré sú v tomto formulári označené
symbolom hviezdičky. Bez vyplnenia týchto údajov nie je možné objednávku
odoslať.
Ak Kupujúci nepožaduje žiadnu ďalšiu zmenu objednávky a ním
zadaných údajov, zaškrtnutím príslušného poľa potvrdí, že sa zoznámil s týmito
obchodnými podmienkami, ktoré sú z tohto miesta prístupné kliknutím na odkaz
„Obchodné podmienky“, vrátane oznámení pred uzavretím Zmluvy uvedených v ods.
1 tohto článku, a kliknutím na tlačidlo „Odoslať objednávku“ proces objednávky
ukončí s vedomím, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu za
objednaný tovar a náklady na jeho dodanie. Údaje, ktoré Kupujúci uvedie v
objednávke, považuje Predávajúci za úplné a správne;
4.6. Po
odoslaní objednávky bude Kupujúci automaticky presmerovaný na internetové
stránky umožňujúce platbu platobnou kartou ON-LINE;
4.7. Zmluva
medzi Predávajúcim a Kupujúcim je uzavretá okamihom potvrdenia objednávky
Kupujúceho Predávajúcim.
- V prípade, že Kupujúci uvedie pri svojej objednávke akúkoľvek poznámku
či požiadavku, potom sa takáto poznámka či požiadavka nestáva súčasťou Zmluvy
a jej obsah nie je pre Predávajúceho záväzný.
- Predávajúci zašle Kupujúcemu bezodkladne po uzavretí Zmluvy doklad o
kúpe a potvrdenie o uzavretí Zmluvy. Neoddeliteľnou súčasťou potvrdenia o
uzavretí Zmluvy sú tieto obchodné podmienky Predávajúceho. Kupujúci súhlasí,
aby mu bolo potvrdenie o uzavretí Zmluvy vystavené a zaslané v elektronickej
podobe, čím bude nahradená povinnosť Predávajúceho poskytnúť Kupujúcemu
potvrdenie v listinnej podobe. Pokiaľ pri automatickom spracovaní objednávky
Kupujúceho dôjde v elektronickom systéme objednávok k chybe, ktorá spôsobí, že
takto zaslané znenie Zmluvy nezodpovedá objednávke Kupujúceho, Predávajúci je
povinný zaslať Kupujúcemu opravný e-mail potvrdzujúci správne znenie Zmluvy s
upozornením, že ide o opravené znenie Zmluvy a že predchádzajúca Zmluva je
neplatná, pretože došlo k chybe v elektronickom
systéme.
- Predávajúci ukladá uzavreté Zmluvy a doručené objednávky v
elektronickej podobe a uchováva ich po dobu stanovenú zákonom. Predávajúci
neumožňuje prístup k archivovaným Zmluvám žiadnej ďalšej osobe. Predávajúci
umožní Spotrebiteľovi prístup k Zmluve, ktorú s Predávajúcim uzavrel, ak o to
Spotrebiteľ požiada písomne e-mailom zaslaným na adresu
eshop(zavináč)imao.sk. V takomto e-maile musí Spotrebiteľ požadovanú Zmluvu
jednoznačne identifikovať, a to aspoň dátumom jej uzavretia, predmetom kúpy a
číslom príslušnej objednávky.
- V prípade, že konkrétny tovar, ktorý je predmetom Zmluvy, sa už
nevyrába, nedodáva, nie je na sklade alebo u ktorého dôjde k náhodnému
poškodeniu počas prípravy na odoslanie, má Predávajúci právo od Zmluvy
odstúpiť (teda stornovať objednávku), a to do 7 dní od jej uzavretia. O tejto
skutočnosti bude Kupujúci bezodkladne informovaný. Ak už Kupujúci zaplatil
cenu za konkrétny tovar alebo jej časť, bude táto čiastka vrátená
Kupujúcemu.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k dodanému tovaru až úplným
zaplatením kúpnej ceny a nákladov na dodanie
tovaru.
V.
Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru
- Tovar je doručovaný na adresu, ktorú Kupujúci uviedol ako doručovaciu
adresu pri vypĺňaní objednávky.
- Vyzdvihnutie tovaru osobne v sídle Predávajúceho je
možné.
- Ak si Kupujúci nezvolí možnosť osobného prevzatia tovaru, potom mu bude
tovar zaslaný prostredníctvom zvoleného dopravcu, ktorý je označený v
objednávke. Predávajúci neumožňuje zaslanie tovaru prostredníctvom iného
dopravcu, než tých, ktorých uvádza v Internetovom
obchode.
- Náklady na dodanie tovaru tvorí len cena dopravy. Náklady na dodanie
tovaru platí Kupujúci. V prípade, že Kupujúci vo svojej objednávke uvedie
dodaciu adresu mimo územia Slovenskej alebo Českej republiky, potom platí, že
cena dopravy uvedená v objednávke je indikatívna a podlieha vzájomnému súhlasu
strán po potvrdení prijatia objednávky Kupujúceho. V prípade, že Zmluvné
strany sa na cene dopravy do zahraničia po potvrdení prijatia objednávky
nedohodnú, Predávajúci má právo odstúpiť od Zmluvy.
- Ak nie je dodacia doba uvedená pri konkrétnom tovare, platí, že
Predávajúci je povinný dodať objednaný tovar najneskôr do 30 dní od uzavretia
Zmluvy. Pokiaľ si Kupujúci objedná tovar s rôznou dodacou dobou v rámci jednej
objednávky, je dodacou dobou je tá najdlhšia z nich.
- Kupujúci je oboznámený s tým, že vo výnimočných prípadoch môže dôjsť k
predĺženiu dodacej doby z dôvodu meškania vzniknutého z nepredvídateľných
dôvodov, ktoré Predávajúci nemohol ovplyvniť.
- Akékoľvek dodatočné náklady na dopravu, ktoré vzniknú na základe
dodatočných požiadaviek Kupujúceho potom, čo Predávajúci odovzdal tovar k
preprave, napríklad z dôvodu následnej zmeny miesta dodania Kupujúcim, je
povinný platiť Kupujúci.
- V prípade bezdôvodného neprevzatia tovaru Kupujúcim je Predávajúci
oprávnený uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej
škody.
- Kupujúcemu sa pri preberaní tovaru od dopravcu odporúča prehliadnuť
stav zásielky a v prípade známok jej zjavného poškodenia (roztrhnutý alebo
deformovaný obal a pod.) by mal prevzatie
odmietnuť.
VI.
Platobné podmienky
- Kupujúci môže cenu tovaru a náklady na jeho dodanie zaplatiť niektorým
zo spôsobov, ktoré má na výber v rámci ponuky Internetového obchodu pred
uskutočnením svojej objednávky, a to:
1.1. V hotovosti pri
osobnom prevzatí tovaru v sídle Predávajúceho,
1.2. Na dobierku – v
hotovosti pri prevzatí tovaru od dopravcu,
1.3. Online platba
kartou.
1.4. Prevodom na účet v prípade platby zálohovej faktúry,
pričom tento spôsob je
možný len po dohode s
Predávajúcim
VII.
Odstúpenie od Zmluvy Spotrebiteľom
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj bez uvedenia dôvodu
kedykoľvek od okamihu uzavretia Zmluvy najneskôr do uplynutia lehoty
štrnástich dní odo dňa, keď prevezme tovar od dopravcu, prípadne ak je
predmetom Zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, do
štrnástich dní odo dňa, kedy od dopravcu prevezme poslednú dodávku
tovaru.
- Predávajúci môže v jednotlivom prípade jednostranne ponúknuť
Spotrebiteľovi dlhšiu lehotu na odstúpenie od Zmluvy, a to zverejnením takejto
ponuky v Internetovom obchode.
- Právo Spotrebiteľa odstúpiť od Zmluvy nemožno chápať ako právo na
bezplatné zapožičanie tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá Predávajúcemu za zníženie
hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s týmto tovarom inak,
než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a
vlastnosti.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy o dodávke tovaru v prípadoch
stanovených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z., predovšetkým teda v prípade
predaja tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z
dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal
bol po dodaní porušený.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy ešte predtým, než mu bude odoslaný
objednaný tovar. V takom prípade sa Spotrebiteľ vyhne plateniu nákladov na
vrátenie tovaru Predávajúcemu, ktoré inak Spotrebiteľ
nesie.
- Odstúpenie od Zmluvy môže Spotrebiteľ uskutočniť zaslaním alebo osobným
odovzdaním písomného oznámenia o odstúpení od Zmluvy na adrese sídla
Predávajúceho, alebo zaslaním na e-mailovú adresu eshop(zavináč)imao.sk.
Obsahom odstúpenia musí byť aspoň meno a priezvisko Spotrebiteľa, ulica, číslo
domu, PSČ, mesto, dátum uzavretia Zmluvy, číslo objednávky a rozsah, v ktorom
Spotrebiteľ od Zmluvy odstupuje. Pre odstúpenie od Zmluvy môže Spotrebiteľ
využiť aj
formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou týchto
obchodných podmienok.
- Ak Spotrebiteľ odstúpi v plnom alebo čiastočnom rozsahu od Zmluvy, je
povinný zaslať tovar, ohľadom ktorého odstúpil od Zmluvy, Predávajúcemu na
adresu jeho sídla, resp. odovzdať tovar na tejto adrese osobne alebo umožniť
prevzatie tohto tovaru kuriérom bez zbytočného odkladu, najneskôr do
štrnástich dní od odstúpenia od Zmluvy.
- Náklady za vrátenie tovaru a iné náklady spojené s vrátením tovaru
Predávajúcemu nesie v plnej výške Spotrebiteľ.
- Predávajúci vráti Spotrebiteľovi všetky finančné prostriedky, ktoré mu
Spotrebiteľ poskytol, tj. Kúpnu cenu tovaru, ohľadom ktorého Spotrebiteľ
odstúpil od Zmluvy, a náklady na dodanie tovaru k Spotrebiteľovi, bez
zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od Zmluvy, ibaže
by sa Zmluvné strany dohodli na poskytnutí iného plnenia (napr. voucher). V
prípade, že predmetom Zmluvy bolo viac kusov tovaru a Spotrebiteľ odstúpil od
Zmluvy iba ohľadom niektorých z týchto kusov, Predávajúci Spotrebiteľovi vráti
náklady na dodanie iba v tomto rozsahu, nie však náklady na dodanie zvyšných
kusov tovaru, ohľadom ktorých Spotrebiteľ od Zmluvy
neodstúpil.
- Predávajúci nie je povinný vrátiť kúpnu cenu tovaru, ohľadom ktorého
Spotrebiteľ odstúpil od Zmluvy, ani náklady na dodanie tovaru skôr, než mu
Spotrebiteľ odovzdá príslušný tovar.
- Poukázanie prípadných zľavových kupónov, resp. zľavových kódov,
Spotrebiteľovi je jednostranným právnym úkonom Predávajúceho. Ak Spotrebiteľ
odstúpi od Zmluvy ohľadom tovaru, na ktorého úhradu použil úplne alebo
čiastočne zľavový kupón, resp. zľavový kód, nemá nárok na preplatenie
zľavového kupónu, resp. hodnoty zľavy v zmysle zľavového kódu, v peniazoch ani
na iné náhrady. Spotrebiteľ má právo vždy iba na vrátenie skutočne zaplatenej
kúpnej ceny a nákladov na dodanie tovaru.
- Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak sú s tovarom poskytované darčeky,
je darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom uzavretá s rozväzovacou
podmienkou, tj. ak dôjde k využitiu práva Spotrebiteľa na odstúpenie od
Zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a Spotrebiteľ je povinný spolu s
tovarom, ktorý bol predmetom Zmluvy, vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté
darčeky, vrátane všetkého, o čo sa obohatil. V prípade, že tieto darčeky
nebudú vrátené späť, budú ich hodnoty považované za bezdôvodné obohatenie
Spotrebiteľa. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného obohatenia možné, má
Predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške rovnajúcej sa obvyklej cene
darčekov.
- Ak je hodnota vráteného tovaru znížená v dôsledku zaobchádzania s týmto
tovarom inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a
vlastnosti, môže Predávajúci uplatniť voči Spotrebiteľovi právo na náhradu
škody. Predávajúci je v takomto prípade povinný vzniknutú škodu
preukázať.
- Pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak, v prípade odstúpenia od Zmluvy
budú Spotrebiteľovi vyššie uvedené peňažné prostriedky vrátené prevodom na
bankový účet Spotrebiteľa alebo na bankový účet, ktorý Spotrebiteľ oznámi
Predávajúcemu. Ak tento spôsob nie je možný, peňažné prostriedky budú
Spotrebiteľovi vrátené formou poštovej poukážky zaslanej na adresu
Spotrebiteľa.
- Zmluvné strany sa uzavretím Zmluvy dohodli, že aj Predávajúcemu
prináleží právo na odstúpenie od Zmluvy za nasledovných podmienok. V prípade,
ak si Kupujúci zvolil spôsob platby kúpnej ceny za objednaný tovar na
dobierku, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak si Kupujúci
neprevezme objednaný tovar riadne a včas alebo ak sa objednaný tovar vráti
späť Predávajúcemu po neúspešnom pokuse o jeho dodanie Kupujúcemu. Predávajúci
je oprávnený požadovať od Kupujúceho náhradu nákladov na prepravu, ktoré mu
vznikli v súvislosti s neúspešným dodaním objednaného
tovaru.
- V prípade, ak si Kupujúci zvolil spôsob úhrady kúpnej ceny platobnou
kartou, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od Zmluvy, ak neobdrží od Kupujúceho
úhradu Kúpnej ceny za objednaný tovar do jedného dňa odo dňa uzavretia
Zmluvy.
VIII.
Zodpovednosť za vady a záruka
- Predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v okamihu jeho prevzatia
Spotrebiteľom a následne po dobu 24 mesiacov, tj. počas zákonom stanovenej
záručnej doby, bez vád. Predávajúci najmä zodpovedá za to, že tovar má v čase
jeho prevzatia Spotrebiteľom a následne po dobu 24 mesiacov akosť a
vlastnosti, ktoré si Zmluvné strany dohodli, prípadne ak takéto dojednanie
chýba, akosť a vlastnosti, ktoré Predávajúci opísal alebo ktoré Spotrebiteľ
očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe reklamy Predávajúceho, že sa
tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie Predávajúci uvádza alebo ku
ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa, že tovar je v zodpovedajúcom
množstve, miere alebo hmotnosti a že vyhovuje požiadavkám právnych
predpisov.
- Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť nároky zo zodpovednosti za vady
tovaru do dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia
tovaru.
- Spotrebiteľovi sa odporúča tovar okamžite po jeho prevzatí prezrieť a
presvedčiť sa o jeho kvalite, vlastnostiach a
množstve.
- Ak tovar nemá vlastnosti uvedené v ods. 1 tohto článku obchodných
podmienok, pričom vadu je možné odstrániť, má Spotrebiteľ právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez
zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady
požadovať tiež výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu
súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu
tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady
vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to Spotrebiteľovi nespôsobí závažné
ťažkosti.
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar
mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má Spotrebiteľ právo na výmenu tovaru
alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Spotrebiteľovi,
ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Spotrebiteľ nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne
užívať.
- Ak Spotrebiteľ neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, na
výmenu jeho súčasti alebo na opravu tovaru, ani neodstúpi od Zmluvy, môže
požadovať primeranú zľavu. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu aj v
prípade, že ide o neodstrániteľnú vadu.
- Ak tovar predávaný za nižšiu cenu alebo použitý tovar má vadu, za ktorú
Predávajúci zodpovedá, má Spotrebiteľ namiesto práva na výmenu tovaru právo na
primeranú zľavu z ceny tovaru.
- Nároky zo zodpovednosti za vady môže Spotrebiteľ uplatniť u
Predávajúceho zaslaním alebo osobným odovzdaním reklamácie a vadného tovaru
Predávajúcemu na adrese jeho sídla alebo zaslaním reklamácie na e-mailovú
adresu eshop(zavináč)imao.sk a odovzdaním vadného tovaru Predávajúcemu. Spolu
s popisom vady Spotrebiteľ Predávajúcemu oznámi, aký nárok si zvolil. Svoju
voľbu nie je oprávnený bez súhlasu Predávajúceho dodatočne meniť; to neplatí,
ak Spotrebiteľ žiadal opravu vady, ktorá sa ukáže ako
neopraviteľná.
- Tovar odovzdaný na reklamáciu by mal byť z hygienických dôvodov čistý,
v opačnom prípade môže Predávajúci reklamáciu odôvodnene
zamietnuť.
- Predávajúci namiesto záručného listu vystavuje doklad o kúpe
tovaru.
- Predávajúci Spotrebiteľovi na jeho žiadosť vydá písomné potvrdenie o
povinnostiach z vadného plnenia v rozsahu stanovenom
zákonom.
- Predávajúci Spotrebiteľovi písomne potvrdí, kedy došlo k uplatneniu
nároku Spotrebiteľa, ako aj vykonanie opravy a dobu jej trvania, čo je obsahom
reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Spotrebiteľ požaduje. Po vybavení
reklamácie Predávajúci Spotrebiteľovi písomne potvrdí dátum a spôsob
vybavenia reklamácie, prípadne vystaví potvrdenie o vykonaní opravy a čase jej
trvania alebo písomné odôvodnenie zamietnutia
reklamácie.
- Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní
a v prípade, kedy posúdenie vady vyžaduje technické zhodnotenie stavu tovaru,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci so
Spotrebiteľom nedohodnú na dlhšej lehote.
- Náklady na doručenie reklamovaného tovaru Predávajúcemu Predávajúci
Spotrebiteľovi preplatí v prípade, že reklamácia bude vyhodnotená ako
oprávnená.
- V prípade, že bude reklamácia vybavená dodaním nového tovaru, dochádza
okamihom dodania nového tovaru Spotrebiteľovi k prevodu vlastníckeho práva k
vadnému tovaru na Predávajúceho. V prípade, že reklamácia bude vybavená
poskytnutím primeranej zľavy Spotrebiteľovi alebo Spotrebiteľ odstúpi od
Zmluvy, Predávajúci mu vráti príslušné peňažné prostriedky prevodom na bankový
účet Spotrebiteľa alebo na bankový účet, ktorý Spotrebiteľ oznámi
Predávajúcemu. Ak tento spôsob nie je možný, peňažné prostriedky budú
Spotrebiteľovi vrátené formou poštovej poukážky zaslanej na adresu
Spotrebiteľa. Výnimky môžu byť v odôvodnených prípadoch dojednané so
zákazníckou podporou Predávajúceho.
- Na darčeky a ďalšie bezplatne poskytnuté plnenia, ktoré sú poskytované
úplne zadarmo, nie je možné uplatňovať akékoľvek nároky Spotrebiteľa
vyplývajúce zo zodpovednosti za vady. Predávajúci nezodpovedá za vady, pre
ktoré bola medzi Zmluvnými stranami dojednaná nižšia cena
tovaru.
IX.
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu,
ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo
ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci na žiadosť
Spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania
neodpovie vôbec, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory
vyplývajúce zo Zmluvy medzi Predávajúcim a Spotrebiteľom, a spory s touto
Zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.
z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva
k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, ktorým je aj Slovenská obchodná
inšpekcia, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor
tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Ďalšie subjekty ARS sú uvedené v zozname
na stránkach http://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-
spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-
sporov-1
.
Subjekt ARS môže od Spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie
ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré
subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má Spotrebiteľ. Okrem ARS má
Kupujúci právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný súd. Platforma
ARS je dostupná na internetových stránkach: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?
event=main.home2.show&lng=SK.
X.
Registrácia v Internetovom obchode
- Návštevník Internetového obchodu má v rámci svojej objednávky alebo
mimo objednávky možnosť registrovať sa v Internetovom obchode a stať sa tak
Registrovaným užívateľom.
- Registrácia v Internetovom obchode je podmienkou uzavretia bezodplatnej
zmluvy o poskytovaní služieb spojených s registráciou, ktoré spočívajú vo
vytvorení užívateľského účtu v Internetovom obchode, v získaní možnosti
spravovať objednávky v prostredí on-line, v získaní možnosti uskutočňovať
budúce nákupy bez nutnosti opätovného zadávania kontaktných údajov a v získaní
možnosti sledovať históriu nákupov, tj. služieb, ktoré by bez registrácie v
Internetovom obchode nebolo možné poskytnúť. Registrovaný užívateľ znáša len
cenu za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré použije pri
prístupe k Internetovému obchodu a registrácii.
- Prípadné komplikácie pri registrácii v Internetovom obchode alebo chyby
spojené s užívateľským účtom môže Registrovaný užívateľ nahlásiť
Predávajúcemu, ktorý však nezodpovedá za to, že jeho systém, teda aj
užívateľský účet, bude dostupný nepretržite, predovšetkým z dôvodov potrebných
aktualizácií a nutných opráv softvérového a hardvérového
vybavenia.
- Užívateľský účet Registrovaného užívateľa je chránený prihlasovacou
e-mailovou adresou a heslom. Za zabezpečenie prihlasovacej e-mailovej adresy a
hesla pred stratou a zneužitím zodpovedá Registrovaný
užívateľ.
- Registrovaný užívateľ môže svoj užívateľský účet v Internetovom obchode
kedykoľvek a bez akýchkoľvek obmedzení zrušiť, tj. odstúpiť od zmluvy o
poskytovaní vyššie uvedených služieb. Užívateľský účet môže na žiadosť
Registrovaného užívateľa zrušiť aj Predávajúci. Postupy a práva Registrovaného
užívateľa podľa čl. VII., VIII a IX. týchto podmienok platia
obdobne.
- Prevádzkovateľ môže užívateľský účet Registrovaného užívateľa zrušiť,
pokiaľ Registrovaný užívateľ tento účet dlhšie než 1 rok nevyužíva alebo v
prípade, ak Registrovaný užívateľ hrubým spôsobom poruší svoje povinnosti
vyplývajúce z týchto podmienok.
- Osobné údaje Registrovaného užívateľa dobrovoľne poskytnuté pri
registrácii v Internetovom obchode budú spracované za účelom uzavretia a
plnenia zmluvy o poskytovaní vyššie uvedených služieb, ktorá je tiež právnym
základom spracovania údajov pre daný účel spracúvania. Bližšie informácie o
spracovaní a ochrane osobných údajov Registrovaného užívateľa sú uvedené na
osobitnej podstránke Internetového obchodu.
XI.
Zmluvné vzťahy s Podnikateľmi
- Ak Podnikateľ odmietne prevziať tovar, ktorý mu Predávajúci v súlade so
Zmluvou dodal, je Podnikateľ okamihom odmietnutia v omeškaní s prevzatím
tovaru a vzniká mu povinnosť zaplatiť Predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške
0,1 % z ceny tovaru za každý deň omeškania až do prevzatia tovaru. Zmluvnou
pokutou ani jej zaplatením nie je dotknutý nárok Predávajúceho na náhradu
škody, ktorá mu vznikla v súvislosti s odmietnutím Podnikateľa prevziať tovar,
najmä nárok na náhradu nákladov spojených s dopravou tovaru späť do skladu
Predávajúceho a s uskladnením tovaru.
- V prípade omeškania Podnikateľa so zaplatením ceny tovaru je Podnikateľ
povinný vedľa zákonného úroku z omeškania zaplatiť Predávajúcemu aj zmluvnú
pokutu vo výške 0,05 % z ceny tovaru za každý deň omeškania až do úplného
zaplatenia. Tým nie je dotknutý nárok Predávajúceho na náhradu škody
vzniknutej Predávajúcemu v dôsledku omeškania
Podnikateľa.
- Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy z akéhokoľvek dôvodu
alebo aj bez uvedenia dôvodu, najmä ak Podnikateľ v minulosti bezdôvodne
odstúpil od predtým uzatvorenej Zmluvy, odmietol prevziať tovar alebo inak
zneužil svojich práv vo vzťahu k Predávajúcemu, a to až do okamihu doručenia
tovaru Podnikateľovi. Ak Podnikateľ zaplatil cenu za tovar vopred
prostredníctvom platby platobnou kartou on-line, Predávajúci je povinný vrátiť
mu takto zaplatenú cenu bez zbytočného odkladu rovnakým spôsobom, akým od neho
Predávajúci takto zaplatenú cenu prijal.
- Podnikateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v súlade s ustanoveniami
Obchodného zákonníka, nie podľa ustanovení týchto obchodných
podmienok.
- Podnikateľ je oprávnený uplatniť u Predávajúceho práva z vadného
plnenia iba v súlade s ustanoveniami Obchodného zákonníka, nie podľa
ustanovení týchto obchodných podmienok, a to do 2 dní od prevzatia tovaru,
Inak sa má za to, že Podnikateľ si tovar riadne skontroloval a vyskúšal,
pričom nemá žiadne zjavné vady.
XII.
Záverečné ustanovenia
- Kupujúci berie na vedomie, že pri používaní Internetového obchodu a
uzavretí Zmluvy dochádza k spracúvaniu osobných údajov. Bližšie informácie o
spracovaní a ochrane osobných údajov Kupujúceho a Registrovaného užívateľa sú
uvedené na osobitnej podstránke Internetového
obchodu.
- Tieto obchodné podmienky sú voľne dostupné na stránkach Internetového
obchodu a Kupujúcemu je umožnená ich archivácia a reprodukcia, a to najmä
vytlačením príslušnej internetovej stránky, stiahnutím a uložením súboru vo
formáte Pdf alebo uložením súboru obsahujúce tieto obchodné podmienky, ktorý
Predávajúci zašle Kupujúcemu v prílohe e-mailu potvrdzujúceho uzavretie
Zmluvy.
- Predávajúci si vyhradzuje právo obchodné podmienky zmeniť. Zmenené
podmienky Predávajúci sprístupní na stránkach Internetového obchodu. Voči
Kupujúcemu je účinné vždy to znenie obchodných podmienok, ktoré je prílohou
e-mailu obsahujúceho vyhotovenie Zmluvy. Týmto ustanovením nie sú dotknuté
práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia
obchodných podmienok.
- V prípade, že niektorá časť týchto obchodných podmienok bude neplatná
alebo v rozpore s právnym poriadkom Slovenskej republiky, ostatné ustanovenia
zostávajú touto neplatnosťou nedotknuté.
- Prílohou týchto obchodných podmienok je formulár pre odstúpenie od
Zmluvy.
Prílohy:
- formulár
na odstúpenie od zmluvy alebo uplatnenie reklamácie
Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 16.9.
2022.