Záruka a
reklamácie
Záručná lehota začína
plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim. Kupujúci je povinný tovar po jeho
prevzatí prezrieť tak, aby zistil prípadné závady. Pokiaľ budú takéto poškodenia
zistené, je kupujúci túto skutočnosť povinný bezodkladne nahlásiť predajcovi. Za
závady vzniknuté prepravcom neručíme. Sídlo spoločnosti slúži aj ako hlavné a
jediné servisné stredisko. Predávajúci vybaví reklamáciu ihneď, v zložitých
prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy
odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Základnou podmienkou
pre prijatie a vybavenie reklamácie je predloženie vyplneného a
podpísaného reklamačného formuláru a dokladu o nadobudnutí reklamovaného
tovaru predávajúcemu poštou alebo osobne.
Záruka
sa nevzťahuje na vady spôsobené:
• nesprávnym
použitím výrobku (nesprávnou montážou, neodbornou repasiou, mechanickým
poškodením)
• nesprávnym skladovaním,
opotrebením dielov pri bežnom používaní, neodvratnou udalosťou, živelnou
pohromou
• nesprávnou údržbou alebo
nedostatočnou údržbou, neodbornými zásahmi, nesprávnym zaobchádzaním a nevhodným
umiestnením
Predávajúci
si vyhradzuje právo na zmenu ceny. Zákazník objednáva tovar za ceny uvedené na
tomto servery vo chvíli definitívneho potvrdenia objednávky. Pre kontrolu
dostane zákazník do 24 hodín potvrdzujúci e-mail. Predávajúci si vyhradzuje
právo zmeniť technické parametre a farbu výrobku v záujmu zlepšenia jeho
vlastností bez predchádzajúceho písomného upozornenia. Predávajúci nezodpovedá
za chyby vzniknuté pri tlači obchodných a technických dokumentov.
10. Alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov
Kupujúci má právo obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu (prostredníctvom e-mailu
na eshop(zavináč)imao.sk), ak nie je spokojný so spôsobom,
ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva. Ak na žiadosť predávajúci odpovie zamietavo alebo na ňu
neodpovie do 30 dní od odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu podľa zákona 391/2015 Z.z. Na podanie návrhu
objednávateľ môže využiť formulár, ktorého vzor je dostupný aj na webovom sídle
príslušného ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe na Slovenskú obchodnú
inšpekciu je ars(zavináč)soi.sk. Kupujúci môže podať sťažnosť aj
prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná
online na: http://ec.europa.eu/consumers/od r/index_en.htm
Orgánom
alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí,
Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská
obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv.
reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri
ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo
zmlúv o poskytovaní finančných služieb. Objednávateľ má právo zvoliť si,
ktorému orgánu alternatívne riešenie sporu postúpi.
Alternatívne
riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie
sporov sa týka len sporu medzi kupujúcim a predávajúcim, vyplývajúceho zo
spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje
sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za
začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s
DPH.